بعد از ازدواج تغییر می کنیم؟

بعد از ازدواج تغییر می کنیم؟

در این مطلب می خواهیم نکات مهمی درمورد سوالی که برای اکثر شما پیش آمده است : بعد از ازدواج تغییر می کنیم؟ برایتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

دفتر عقد و ازدواج در منطقه ۳

ایجاد تغییرات در فردی که دوستش داریم هم کار دشوار است هم راحت ! بیشـتر از ما از خودمان می پرسیم که آیا وقتی فردی را دوست داریم می بایست به خاطر وی تغییر کنم یا وی را این گونه که هست، بپذیرم؟ در واقع با جـواب به این پرسش می توانیم پاسـخ قابل قبولی برای این دست پرسش ها بیابیم.

مشکل چیست؟

باید با خودتان صادق باشید و آگاه باشید که چرا تمایل داریـد طرف مقابلتان تغییر پیدا کند؟ تا شما ضمناً که می باشید خوب جلوه کنید و مشکلی پیش نیاید؟! تغییر کند تا ارزش خانوادگی و اجتماعی خودش مناسـب تر شود؟ تغییر کند تا پیش خدا عزیزتر شود؟ تغییر کند تا شما بتوانید زیـادتر فخر خوبی هایش را جلوی دیگران بفروشید؟ چنان چه صورت مسئله و خواست شما یک احتیـاج برای خود همسـر آینده تان نباشد و عرف اجتماع و دین، آن را بد نداند، اصلا صورت مسئله عادلانه ای ندارید که برای خودتان آن را دغدغه کنید.

تغییرات شخصیتی یا سلیقه ای

«من نامزدم را دوست دارم و وی دوست دارد که من لباس های روشن تر به تن کنم ، موهایم را فلان مدل بزنم، فلان کفش را زیـادتر به تن کنم … » مـشاهده می کنید که اینها در حوزه سلیقه های فردی می باشد. زمانی که فردی را دوست داریم به سلیقه های وی هرچقدر دقت کنیم نشانه محبت است و قطعا در ازای این لطفی که به وی می گـردد او هـم موظف است به سلیقه های من هـم احترام بگذارد و ضمناً می بایست مراقب باشد که با سلیقه های خود من را از کیستی ظاهری خودم اینقدری دور نکند که خودم را دیگر پیدا نکنم.

اما تمام توقعاتی که از ما می رود در میـزان سلایق نیست. مثال های پایین را در نظـر داشته باشید:
اگر مشاهده کردید کسی به خاطر عشق به شما تغییر شدیدی پیدا کرده است منتظر باشید تا به شدت مثل اولش بشود!

دختری که از همسـر یا نامزد خود توقع تغییر رشته تحصیلی دارد یا دریـافت فوق لیسانس، نداشتن معاشرت با برادر خود، تغییر نوع حجاب… مردی که از نامزد یا همسـر خود تقاضای مهاجرت به فلان شهر یا کشور به خاطر ازدواج و دوری از خانواده خود دارد…

مشخص است که این نوع تغییرات، جنسی گوناگـون از سلایق دارد و در میـزان ارزش های فردی و حتی اعتقادی وغیره می باشد. در این شرایط چه می بایست کرد؟

خودتان را بیشتر بشناسید

ارزشمند ترین قدم این است که ببینید خودتان کی می باشید . مشـخص کیستی خود معیـن می کند به چه نحو تغییر کنیم. انسان هایی که به خاطر دیگری تغییر می کنند بیشـتر از مواقع از میـزان خود گذر می کنند و در جایی دیگر می برند. هر کس به اندکـی می تواند از کیستی خود فاصله دریافت کند و چنان چه دیدید فردی به خاطر عشق به شما تغییر شدیدی نمـوده است منتظر باشید تا به شدت مثل اولش بشود!

عشق انسان ها را تغییر خواهـد داد؟

بله، عشق خواهـد توانست انسان ها را دگرگون کند ولی بستگی به این دارد که در کدام فاز رابطـه عاطفی باشیم. برای مثال در فاز هیجانی تغییرات شدید می باشد ولی پایدار بسیار نیست. در فاز صمیمیت و شناخت تغییرات واقعی تر است و قابل اعتمادتر می باشد. عامل دوم که مشـخص می کند عشق چقدر شما را تغییر خواهـد داد ، شخصیت شما می باشد. قطعا ما به خاطر دیگری تغییرات شخصیتی داریم. یعنی اشکالی ندارد فردی که برون گرا می باشد و نامزدی درون گرا دارد، تمرین نماید خلوت زیادتری داشته باشد و سکوت های پویایی را در زندگـی اش ایجاد نماید یا همـان فرد درون گرا زیـادتر در گفتگو ها شرکت نماید و مقدار سکوتش را کمتر نماید. ولی چنان چه توقع این باشد که چون من رادوست داری مثل من شلوغ باش و بشاش باش و توقعی گزافه است و اغلب ماندگار نیست.

ممنون از همراهی شما با مقاله بعد از ازدواج تغییر می کنیم؟ ،  امیدواریم این مقاله برای شما مفید و کاربردی باشد. برای مشاهده اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت دفتر ازدواج مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *