تور وان نوروز 99 همراه اطلاعات تکمیلی و خدمات تور

مدتی است اکثر شهرهای ترکیه به یکـی از ارزشمند ترین مقاصد گردشگری میـان ایرانیان مبدل شده؛ استانبول، آنکارا، آنتالیا، ازمیر، مارماریس، بدروم، نوشهیر، وان و … تمام از شهرهایی می باشند که قسمـت قابل توجهی از گردشگرانشان را ایرانی ها ایـجاد می دهند. بیشـتر از این شهرها شناخته شده و مشهـور می باشند و مردم هـم آن ها را بیشتر گزینش می کنند ولی شهری مثل وان با وجود زیبایی های ویـژه خودش به حد دیگر نقاط ترکیه مطرح نشده بود در حالی که سفر به وان هـم می تواند خیلی لذت قسمـت باشد؛ و زیبـا است آگاه باشید اتفاقا اخیرا سفر به وان سر زبان ها افتاده است. وان شهری در شرق ترکیه و در سواحل دریاچه وان است. دریاچه وان به عنوان بزرگترین دریاچه ترکیه از یک سـو و کوه های ارک و آرتوس از طرف دیگر این شهر را احاطه نمـوده اند و آب و هوا و طبیعتی بکر پدید آورده اند. با معرفی تور وان 99 همراه ما باشید

معرفی تور وان نوروز 99


آب و هوای وان بطور کل معتدل است؛ در قسمـت های کوهستانی هوا درجه زیـر تری دارد و نواحـی ساحلی و کنار دریای آن به نسبت گرم ترند و رطوبت هـم بیشتر است. دمای شهر در زمستان به پایین صفر هـم می رسد و تابستان هم تا حدود 30 درجه بالای صفر می رود.

در فصل بهار آب و هوای این شهر معتدل است و تاکنـون خنکی هوا احساس مس شود. با وجود این که وان شهر بسیار شناخته شده ای نمی بـاشد اما فقط دیدنی و جاذبه آن طبیعتش نمی بـاشد چـرا که در قبلی های دور وقتی این شهر پایتخت پادشاهی ارمنستان بوده و به این علـت آثار تاریخی به جا مانده از آن زمان از جاذبه های دیدنی این شهر است؛ حتی در دریاچه وان و در اعماق آب ها هـم بقایایی از تمدن ارامنه کشف شده است.
بیشـتر از ایرانی ها سفر به وان را علاوه بر زیبایی های طبیعی اش به علـت خرید و گشت و گذار گزینش می کنند. هزینه اجناس خصوصا پوشاک از دیگر شهرهای ترکیه ارزان تر است. همـچنین وان به شهرهای شمال غربی ایران خیلی نزدیک است به شکلی کـه بیشـتر از مردم آن منطقه با وسیله فردی خود به وان سفر می کنند. اما پکیج های آژانس های مسافرتی هـم با قطار و اتوبوس برنامه ریزی می شـود ؛ این هم به علـت نزدیکـی وان به ایران است و هم این که پرواز مستقیمی از تهران به وان انجام نمی گـردد چون فرودگاه وان به شیوه بین المللی پروازی ندارد؛ چنان چه هم بخواهید ابتدا با هواپیما به یکـی از شهرهای ترکیه بروید و سبعد از آنجا راهی وان شوید هم هزینه زیادتری باید واریز نمایید و هم اینکه وقـت زیادی در راه می باشید . در حالی که با هزینه ای خیلی کمتر می توانید سفری چند روزه به وان داشته باشید.

در واقع سفر زمینی چه با قطار و چه با اتوبوس هزینه بسیار کمتری در بر دارد و موقعیت مناسبی است تا با بودجه ای کمتر از دیگر شهرهای دنیا، سفری خارجی را تجربه نمایید . اما این مقوله موجـب استقبال بیشتر گردشگران شده و بلیط قطار و اتوبوس وان از مدت ها پیش از عید همـه می شـود . به این علـت خوب است زودتر برای برنامه سفر آماده شوید. در این صفحه می توانید پکیج های گوناگون  تور وان نوروز 99 را مشاهده نمایید و با ارزیـابـی هر یک از اطلاعات روزها، هتل و برنامه های تور اطلاع کسب نمایید . در وان هتل های 3 ستاره و 5 ستاره متنوعی وجود دارد که بسته به بودجه تان می توانید آن ها را گزینش نمایید .


تور وان نوروز 99 اغلب 4 روزه و 3 روزه برنامه ریزی شده و سفر زمینی به دو صورت یکـی با اتوبوس VIP و دیگری با قطار انجام می شـود . قطار این در سـال 97 افتتاح شد که استقبال خوبی هـم از طرف مسافران داشت. سفر با قطار خصوصیات ی خودش را دارد اول از تمام این که در قطار ضـروری نیست همـه مدت بنشینید و می توانید راه بروید یا بخوابید که این مقوله برای اشخاصـی که مسیرهای زیاد اذیت خواهند شـد و نشستن بیشتر از میـزان سردرگم شان می کند گزینش جـالـب تری است. حرکت از تهران شـروع می گـردد اما چون در شهرهای قزوین، تبریز، زنجان و دیگر شهرهای راه توقف دارد، از آنجا هـم می توان سفر را شـروع کرد. سفر از تهران تا وان حدود 2 روز طول می کشد و از آنجایی که نمی توان قطار را معتل نگه داشت تا در مرز عوارض خروج از کشور را واریز نمایید به این علـت عوارض همـان ابتدا با هزینه های تور محاسبه می شـود . به محض این که به راه آهن وان برسید ترانسفر شما را به هتل خواهد برد . در این تور علاوه بر بلیط رفت و بازگشـت و اقامت در هتل، لیدر فارسی زبان، گشت شهری و بیمه مسافرتی هـم عرضه می شـود . سفر با اتوبوس هـم به این ظاهـر است منتها چون برخلاف قطار توقف های کمتری دارد وقـت رسیدن به وان هـم کمتر می شـود . از تهران تا مرز را حدود 8 ساعت طول می کشد و از آن جا تا وان نسبتا 3 ساعت فاصله دارد که ون شما را تا هتل می رسانند. در این سفر هـم لیدر فارسی زبان همراه شما خواهد بود و گشت شهری و بیمه مسافرتی هـم عرضه می شـود .


احتمال دارد فکر نمایید سفر به وان به حد ضـروری برایتان زیبـا نخواهد بود ولی باید یادآوری کنم این شهر زیبایی های بیشتری دارد. یکـی از ارزشمند ترین جاذبه های آن طبیعت بی مانندش است که در فصل بهار با زیبایی هرچه بیشتر می درخشد. جذابیتی دیگر که سالانه مردم بیشتری را راهی این شهر می کند مراکز خرید و پاساژهای رنگارنگ آن است. در مناسب های گوناگون جشنوراه های خرید اجرا می گـردد و بیشـتر از مردم از شهرهای کشورهای اطراف و حتی خود ترکیه فقط برای خرید به وان می روند. وان برای دوستداران تاریخ هـم جاذبه های ارزشمند ی دارد. قلعه تاریخی وان که قدمت آن به 90 سـال قبل از میلاد مسیح باز می گردد، هرچند که درحال حاضر چیز بیشتری از آن باقی نمانده است. کلیسای آختامار در فاصله حدودا 40 کیلومتری این شهر از دیگر بناهای تاریخی آن است. وان به گربه هایش هـم مشهـور است، گربه هایی زیبا با چشمان آبی و قهوه ای؛ منـزل گربه های وان هـم از آن جاذبه های دیدنی شهر است. اما دریاچه وان، مسجد حضرت عمر، پارک آبی وان، ساحل دریاچه، رستوران ها و کافه های ساحلی و خیابانی از دیگر دیدنی ها و تفریحات این شهر است.

منبع: معراج گشت آسمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *